انواع سایبان های برقی

انواع سایبان های برقی

در حالی که قبلاً مجبور بودید بیرون در زیر آفتاب گرم بایستید و یک دسته پیچ در پیچ را به صورت دستی بچرخانید؛ اکنون انواع سایبان های برقی می توانند با فشار دادن یک دکمه به طور خودکار گسترش یافته یا جمع شوند. امروزه استفاده از سایبان های برقی کار شما را بسیار آسان نموده است.

این روزها وجود انواع سایبان برقی باعث شده تا افراد گزینه های زیادی را برای خرید در پیش روی خود داشته باشند. بنابراین ، امروز ما در این مقاله از حفاظ رول در مورد انواع سایبان برقی صحبت خواهیم کرد.

قبل از هر چیزی، بیایید کلمه سایبان را تعریف کنیم.

سایبان چیست؟

حتما همه ما می دانیم که سایبان یک “پوشش ثانویه متصل به دیوار خارجی ساختمان” است. یک بوم و یک ساختار پشتیبانی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است.

بوم می تواند از مواد مختلف مانند اکریلیک، پنبه، نخ پلی استر، وینیل و غیره باشد. بوم باید محکم بر روی ساختار پشتیبانی کشیده شود که می تواند از آلومینیوم، آهن یا فولاد ساخته شود.

سایبان برای محافظت از شما و دارایی شما (چه مسکونی و چه تجاری) مناسب است. به عنوان مثال برخی از سایبان ها از شما در برابر آفتاب، باد و باران محافظت می کنند و به عنوان یک صفحه برای محافظت از فضای خارجی خانه شما در برابر آب و هوا عمل می کنند.

سایبان برقی چیست؟

در تعریف ساده سایبان های برقی به سایبان های جمع شونده یا بازو تاشو با موتور در لوله غلتک پارچه ای هستند که اجازه می دهند سایبان را با فشار یک دکمه جمع کنید. موتور در داخل سایبان قرار دارد بنابراین هیچگونه اتصال خارجی نداشته و اندازه واحد سایبان را افزایش نخواهد داد. یک خروجی برق از سمت چپ یا گوشه سمت راست سایبان وجود دارد. موتور سایبان می تواند در سمت راست یا چپ بسته به انتخاب شما باشد.

برقی بودن سایبان های خارجی سهولت استفاده از محصول را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

محدودیت ها روی موتور سایبان ها قابل تنظیم هستند، بنابراین هر بار به همان اندازه مورد نیاز شما افزایش خواهند یافت. اگر نمی خواهید سایه بان کاملاً کشیده شود، با یک فشار ساده هر کجا که بخواهید می توانید آن را متوقف کنید تا سایه جمع شونده مناسبی برای فضای بیرونی شما ایجاد شود.

انواع سایبان برقی

ممکن است شما نوع سایه بانی را که می خواهید در ذهن خود داشته باشید، اما قبل از اقدام به خرید باید در زمینه انواع سایبان های برقی اطلاعات بیشتری کسب کنید تا دقیقا بدانید به دنبال چه چیزی هستید.

اکثر شرکت های ارائه دهنده سایبان، انواع مختلف سایبان را به شیوه زیر دسته بندی می کنند:

۱٫      سایبان های پاسیو

وقتی بیشتر مردم به سایبان فکر می کنند، یک طرح سایبان دیواری پاسیو را در ذهن خود دارند. این مدل از سایبان ها به دیواره ثابت می شوند و در قسمت نشیمن به سمت بیرون گسترش می یابند.

۲٫      سایبان های کلاه فرنگی (سایبان آلاچیق)

سایبان های کلاه فرنگی مانند سایبان پاسیو بر روی دیوار نصب می شوند اما دارای یک بدنه ثابت هستند که هنگام جمع شدن سایبان در جای خود باقی می ماند. این مدل از انواع سایبان های برقی از ثبات اضافی ارائه شده توسط بخش های پشتیبانی که در قسمت جلو قرار دارند، بهره مند می شوند.

۳٫      سایبان های مستقل

همانطور که از نام آن ها نیز پیداست، این طرح ها نیازی به نصب بر روی دیوار ندارند. این مدل از انواع سایبان های برقی یک چارچوب ساختاری مستقل هستند که سایبان های پاسیو بر روی آن ها ثابت می شوند. سایبان های مستقل در فضاهای باز محبوب هستند و ساخت و ساز بسیار محکم آن ها به این معنی است که می توانند فضاهای بزرگی مانند فضاهای باز رستوران ها، کافی شاپ ها، استخر و چمن ها را پوشش دهند.

سایبان های پاسیو به طور جداگانه خریداری می شوند و به شما امکان انتخاب مدل را می دهند. هنگام ارائه قیمت، ما هزینه کل محصول مورد نساز شما را ارائه خواهیم داد.

۴٫      سایبان های هنری

سایبان های هنری یک چارچوب منحصر به فرد دارند که بر روی یک سازه سقف موجود، نصب شده اند. پارچه های سخت این نوع سایبان ها نظیر مارکیلوکس و وینور قادر به تحمل شرایط بیرونی هستند و این مزیت منحصر به فرد این نوع از سایبان ها باعث می شود تا اشعه های خورشید قبل از برخورد با شیشه مسدود شوند و به این ترتیب محافظ مناسبی برای فضای مورد نظر شما باشند. این امر باعث کنترل بهتر دما می شود که هر دو نوع را می توان با کنترل از راه دور کار کرد.

۵٫      سایبان های عمودی

سایبان های عمودی یکی دیگر از انواع سایبان های برقی هستند. سایبان های عمودی را می توان به عنوان یک “پنجره کور پیشرفته” توصیف کرد. آن ها فناوری سایبان جمع شونده و پارچه های سایبان ضد آب را ترکیب می کنند و معمولاً در خارج از پنجره ها نصب می شوند، اما می توان آن ها را در فضاهای داخلی نیز نصب کرد. برخی از این سایبان ها از طراحی کشویی بازویی بهره مند می شوند، بدین معنی که برای ایجاد سایه با زاویه مناسب، از دیوار به سمت پایین کشیده می شوند.

دقت کنید که برخی از انواع این سایبان ها کمی متفاوت طراحی می شوند. آن ها برای افزودن حریم خصوصی و سایه زنی در کنار محوطه پاسیو، به صورت عمودی بر روی یک دیوار نصب شده و به طور افقی به بیرون گسترش می یابند.

۶٫      سایبان های داخلی و تجاری

تمام سایبان های برقی تجاری ما از مقاومت کافی برخوردارند تا در برابر شرایط چالش برانگیز مراکز تجاری مقاومت کنند.

برخی از انواع سایبان های برقی همچون سایبان های داخلی و تجاری برای پوشش مناطق بزرگتر بهتر هستند و برای محافظت در برابر خرابکاری ممکن است حتی پوشش کامل لازم باشد.

انواع سایبان با باکس متفاوت

هنگامی که سایبان جمع می شود؛ غلتک، پارچه و بازوها همه در داخل یک پوشش داخلی تحت عنوان باکس ذخیره می شوند. انواع پوشش باکس سایبان شامل موارد زیر هستند:

۱٫      سایبان فول باکس

طرح های پوشش کامل باکس ها بالاترین سطح محافظت در برابر باران، باد، یخ زدگی و برف و همچنین آلودگی و خرابکاری را دارند.

پوشش کامل باکس همیشه لازم نیست، زیرا اکثر باغ ها برای جلوگیری از بادهای جانبی و …، از حفاظ استفاده می کنند. بنابراین اگر نیازی به محافظت کامل ندارید، می توانید با دیدن انواع نیم باکس و سایبان های باز گزینه های خود را گسترش دهید. اما دقت کنید که سایبان های عمودی و محافظ فقط با باکس کامل در دسترس هستند.

۲٫      سایبان نیم باکس

سایبان های نیم باکس یک نقطه میانی بین طرح های باکس باز و کامل است. این سایبان ها با محصور ماندن تا حدی، از بالا و معمولاً از طرفین، می توانند تا حدودی از فضا محافظت کنند. قسمت زیرین سایبان هنگام جمع شدن باز خواهد ماند، اما نصب این مدل از سایبان ها نیز همچنان از باران، باد و برف محافظت می کند.

۳٫      سایبان باز

این نوع از پوشش باکس سایبان محفظه باکس ندارد. اگر باغ شما در حال حاضر از محافظت کافی برخوردار است، سایبان باز ظاهری سبک دارد و برای شما گزینه مناسبی است.

۴٫      کاور سایبان

این نوع از کاور باکس سایبان ها معمولاً به دیوار بالای سایبان ثابت می شوند و مانند یک سقف برای سایبان، عمل می کنند.

تجهیزات انواع سایبان های برقی

در حالی که بازوها تا شده و پوشش روی باکس قرار دارد، سایبان های جمع شونده را می توان در صورت لزوم باز و بسته نمود.

۱٫      موتور

سایبان برقی برای اکثر مردم یک انتخاب ترجیحی است چرا که کار را بدون زحمت انجام می دهد. یک موتور لوله ای کاملاً در داخل باکس سایبان پنهان شده است که به دلیل صرفه جویی در فضا با این عنوان خوانده می شود. این موتور از طریق یک سوئیچ یا یک گوشی کنترل از راه دور به منبع برق شما متصل شده و کار می کند.

۲٫      کنترل از راه دور (ریموت کنترل)

کنترل از راه دور نهایت راحتی را برای شما فراهم می کند. همچنین امکان کنترل لوازم جانبی مانند گرمایش و روشنایی سایبان نیز از طریق کنترل از راه دور چند کاناله وجود دارد.

۳٫      حسگرها

سنسورهای خورشیدی یا بادی گزینه دیگری هستند که به سایبان شما کمک می کنند از خود مراقبت کند. سنسورهای خورشیدی می توانند سایبان را گسترش دهند، بنابراین همیشه در یک روز زیبا برای شما آماده است. این در حالی است که سنسورهای بادی، سایبان را جمع می کنند تا از آسیب دیدن مکانیسم جلوگیری کند.

ما برای همه سایبان ها یک سنسور لرزش باد داخلی را توصیه می کنیم. برخی از سنسورها از انرژی خورشیدی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر به سیم برق شما متصل می شوند.

۴٫      عملکرد دستی

با عملکرد دستی، سایبان با استفاده از یک دسته کار می کند. شما به راحتی دسته را روی سایبان قلاب کرده و می چرخانید تا درب آن باز و بسته شود. عملکرد دستی برای سایبان هایی که در نزدیکی منبع برق نیستند، مانند سایبان مستقل در فضای باز، مناسب ترین گزینه است.

انواع سایبان برقی در حفاظ رول

حفاظ رول با ۱۵ سال سابقه در زمینه انواع سایبان های برقی و کرکره اتوماتیک، آماده ارائه خدمات مختلف اعم از فروش و نصب محصولات حفاظتی می باشد. ما در حفاظ رول تلاش می کنیم تا خدمات فروش و یا نصب محصولات را در کوتاه ترین زمان ممکن با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه نماییم.

بنابراین شما می توانید جهت خرید محصولات و یا نصب تجهیزات مورد نیاز خود، همین حالا جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت به صورت رایگان با مشاورین ما در حفاظ رول تماس برقرار نمایید. همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک + = 3